DIGITAL NON-DIGITAL
eTwinning projekt: Digital And Nondigital Activities approaches in Learning Programming Concepts
Projekt naziva Digital And Nondigital Activities approaches in Learning Programming Concepts je eTwinning projekt koji približava programiranje kao proces stvaranja niza znaredbi koje zadajemo računalu kako bi izvršilo zadatak. Prilikom upoznavanja učenika mlađe dobne skupine s pojmom i procesom programiranja, nije cilj rad s računalnim programima, već usvajanje i razumjevanje jednostavnih koncepata kodiranja kao što su sekvenciranje, algoritmi, dekompozicija itd. Prema švicarskom psihologu Jeanu Piagetu i njegovoj kognitivnoj teoriji razvoja, djeca u dobi od pet godina nalaze se u predoperacijskoj fazi, kada počinju shvaćati svijet korištenjem mentalnih reprezentacija putem riječi i slika. Prema tome čak i ako djeca ne znaju dobro čitati ili pisati, mogu početi od nespojivih aktivnosti kodiranja, a zatim prijeći na vizualne programske jezike gdje se kod sastoji od blokova.
Cilj projekta bio je podučiti učenike osnovama informatike, raditi na razumijevanju algoritama, razvijati vještine kroz računalno razmišljanje te tako izravno utjecati na razvoj kreativnosti, suradnje, komunikacije, upornosti i rješavanja problema, učiti otklanjanjati pogreške kao bitan element učenja programiranja, usvojiti temeljne koncepte programiranja kroz aktivnosti programiranja bez upotrebe računala, ali i učenje temeljnih koncepata programiranja kroz vizualne programske jezike.