preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vugrovec - Kašina

Login
Kontakti

Ivana Mažuranića 43

10362 Kašina

Tel.: 01/2055 - 035

E-mail: ured@os-vugrovec-kasina.skole.hr

Raspored zvona

MŠ Kašina

 

UJUTRO

POPODNE

1.

7.45 - 8.30

13.45 - 14.30

2.

8.35 - 9.20

14.40 - 15.25

3.

9.30 - 10.15

15.35 - 16.20

4.

10.25 - 11.10

16.25 - 17.10

5.

11.15 - 12.00

17.15 - 18.00

6.

12.05 - 12.50

18.05 - 18.50

7.

12.55 - 13.40

 

PŠ Vugrovec, Prekvršje, Planina

 

VUGROVEC

PREKVRŠJE

PLANINA

1.

7.45 - 8.30

7.45 - 8.30

2.

8.40 - 9.25

8.35 - 9.20

3.

9.35 - 10.20

9.35 - 10.20

4.

10.30 - 11.15

10.25 - 11.10

5.

11.20 - 12.05

11.15 - 12.00

6.

12.10 - 12.55

 
7. 13.00 - 13.45

 

Školski list Zmajček

 

Školski projekti

eTwinning škola

Eko škola

e-Škola

e-Dnevnik

Pratite nas...

Dabar

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2009.

Ukupno: 609679
Ovaj mjesec: 1222
Ovaj tjedan: 437
Danas: 18
Tražilica
Virtualna škola

Obrazovanje

Sigurno na internetu

Red Button

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

Stručni skupovi

Ostalo

Oglasna ploča
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
TEŠKOĆE UČENJA
Autor: Maja Dragija, 15. 11. 2010.

Disleksija je termin koji se koristi za smetnje čitanja povezane s neurološkim činiteljima koji dovode do teškoća u primanju i preradi vidnih podražaja u CNS-u.

Disgrafija je stabilna nesposobnost djeteta da svlada vještinu pisanja (prema pravopisnim načelima određenog jezika).

 

Diskalkulija podrazumijeva skup specifičnih teškoća u učenju matematike i u obavljanju matematičkih zadataka. To su odstupanja koja  učeniku stvaraju ozbiljne teškoće u ovladavanju matematikom bez obzira na dovoljni stupanj intelektualnog razvoja, normalno funkcioniranje osjetila, te optimalne uvjete redovnog poučavanja.

Razlikujemo diskalkuliju i akalkuliju.

U SLUČAJU DA PRIMIJETITE NEKE OD NAVEDENIH SIMPTOMA OBRATITE SE ŠKOLSKOM LOGOPEDU

                                                                                       Prof. defektolog-logoped

                                                                                                  Sunčica Vojnović


TEŠKOĆE UČENJA

 

Disleksija je termin koji se koristi za smetnje čitanja povezane s neurološkim činiteljima koji dovode do teškoća u primanju i preradi vidnih podražaja u CNS-u.

 

Opći znakovi koji upućuju na specifične teškoće učenja su:

 

  • Normalna ili čak iznadprosječna inteligencija
  • Neusklađenost inteligencije i postignuća
  • Zaostajanja u postignuću u specifičnim područjima
  • Smetnje pažnje ili visoka rastresenost
  • Slaba motorna koordinacija
  • Perceptivne smetnje ( npr. iskrivljavanje glasova, slova, riječi ili brojki)
  • Teškoće u prostornoj orijentaciji
  • Teškoće s motivacijom i samoregulacijom ponašanja
  • Specifične smetnje pamćenja  i govora
  • Nerazvijene vještine učenja

 

 

Glavni pokazatelji disleksičnosti kod djece su:

 

  • Poteškoće u povezivanju slova i glasa( dijete ne čuje ni prvi ni zadnji glas u izgovorenoj riječi, teško pronalazi rimu, teško može naučiti pjesmicu, ne može raščlaniti riječ na glasove)
  • Zamjena grafički  sličnih slova u čitanju ( b i d, p i b, u i n)
  • Zamjena fonetski sličnih slova( d-t, g-k, b-p, z-s)
  • Zamjene riječi
  • Neizgovaranje slova na kraju riječi
  • Dodavanje slova koja ne postoje
  • Izostavljanje slova i slogova, riječi i cijelih redova
  • Pogađanje riječi
  • Teško snalaženje u vremensko prostornim sljedovima ( ne znaju što se dogodilo prije, što poslije, što je u prostoru ispred, a što iza, teško slijede dane u tjednu, mjesece u godini ili godišnja doba)
  • Teškoće u praćenju slovnog ili brojčanog niza
  • Teškoće u slijedu pravca čitanja
  • Vraćanje na već pročitani red
  • Čitanje jedne riječi na nekoliko pogrešnih načina

 

 

Disleksija nije bolest, ona je sindrom ili skup osobina primanja, obrade i pohranjivanja informacija u neke osobe zbog kojeg ona ima određeni stil spoznavanja sebe i svijeta oko sebe

 

 

Disgrafija je stabilna nesposobnost djeteta da svlada vještinu pisanja (prema pravopisnim načelima određenog jezika).

 

Glavni pokazatelji disgrafičnosti kod djece su:

 

  • Na razini slova i sloga ( učenik dodaje glasove, izostavlja, premiješta)
  • Na razini riječi ( pogreške neispravnog rastavljanja i sastavljanja riječi i remećenje njihovih granica)
  • Na razini rečenice ( povezivanje riječi unutar rečenice i neispravna interpunkcija)
  • Dijete neispravno izgovara glasove i svoje greške iz izgovora prenosi u pisanje, piše kako izgovara
  • Dijete ima teškoće u međusobnom slušnom razlikovanju glasova koji se slično izgovaraju
  • Dijete ima teškoće u  rastavljanju teksta na rečenice, rečenice na riječi, riječi na morfeme, slogove i foneme
  • Mogu biti prisutni i disgramatizmi ( poremećaj gramatičkog oblikovanja riječi i rečenica)
  • Dijete  u pisanju miješa slova prema bliskosti, nečitak rukopis, ne može automatizirati tzv. motoričku formulu slova, piše sporo, brzo se umara

 

 

 

Diskalkulija podrazumijeva skup specifičnih teškoća u učenju matematike i u obavljanju matematičkih zadataka. To su odstupanja koja  učeniku stvaraju ozbiljne teškoće u ovladavanju matematikom bez obzira na dovoljni stupanj intelektualnog razvoja, normalno funkcioniranje osjetila, te optimalne uvjete redovnog poučavanja.

Razlikujemo diskalkuliju i akalkuliju.

Diskalkulija je djelomičan poremećaj procesa usvajanja matematike, koji se može pojavljivati u svim ili samo određenim područjima matematike. Dijete pri tome napreduje u usvajanju matematike, ali mnogo sporije od svojih vršnjaka i neadekvatno svojoj mentalnoj dobi.

Akalkulija je pojam koji označava potpunu nesposobnost usvajanja gradiva iz matematike, odnosno potpunu odsutnost matematičkog mišljenja.

Djeca s diskalkulijom razlikuju se po tome što čine mnogo neuobičajnih , ali specifičnih grešaka.

A to su:

  1. Neispravna upotreba brojeva pri čitanju, pisanju i računanju
  2. Dijete ponavlja isti broj ili radnju više puta i nije u stanju preći na slijedeći korak kako u pisanju, tako i u računanju.
  3. Dijete okreće znamenke, narušava ili zrcalno okreće redoslijed znamenaka u višeznamenkastim brojevima, kako u čitanju, tako i u pisanju brojeva.
  4. Dijete daje ispravan odgovor ali mu je potrebno mnogo više vremena , nego što je to  uobičajeno u njegovoj dobi.
  5. Narušen je smjer rješavanja zadataka
  6. Dijete pogrešno prepoznaje računske znakove i položaj znamenki i zbog toga obavlja pogrešnu radnju ili neispravno prepoznaje broj.
  7. Dijete izostavlja, preskače jedan od obaveznih koraka u rješavanju zadataka
  8. Dijete može imati teškoća u pamćenju vlastitog broja telefona

 

U SLUČAJU DA PRIMIJETITE NEKE OD NAVEDENIH SIMPTOMA OBRATITE SE ŠKOLSKOM LOGOPEDU

                                                                                                     Prof. defektolog-logoped

                                                                                                           Sunčica Vojnović



Izvor: Sunčica Vojnović


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju