Podcasti u srcu Katalonije
U sklopu Erasmus+ akreditacije naše škole (Projekt 2024‑1‑HR01‑KA121‑SCH‑000209703), učiteljice Nina Rezo, Dijana Požgaj i Marina Sertić, sudjelovale su od 30. rujna do 4. listopada 2024. na strukturiranom tečaju Podcast and Streaming as Educational Tools u Barceloni, organiziranom od strane Teacher Academy Europassa. Tijekom tjedna stručnog usavršavanja razvijale su digitalne i medijske kompetencije, posebno u području stvaranja podcasta i livestream alata, te su predstavile rad škole kolegama iz Austrije, Srbije i Italije.
Sveobuhvatno iskustvo uključivalo je:
- posjet katalonskoj radijskoj postaji Cat Radio i intervjuiranje studenata na Universitat Autònoma de Barcelona,
- radionice s talijanskim dizajnerom zvuka Fabiom Rizzolijem o montaži radijskih emisija — odslušane su čak i konačne emisije, uključujući njihovu “Only Birds and Horses”, tematski zasnovanu na španjolskim poslovicama i oplemenjenu glazbom, intervjuima i livestream komponentama.
Tečaj je uključivao i kulturni program: posjet školi FEDAC Manresa kako bi se dogovorila buduća suradnja i mobilnost učenika, te istraživanje Barcelone — od Gotičke četvrti i Sagrada Familije, preko tržnice La Boqueria, plaže La Barceloneta, do panoramskih vidikovaca poput Montjuïca.
Ovo iskustvo ojačalo je digitalnu i medijsku pismenost učiteljica, otvorilo vrata novoj međunarodnoj suradnji i pružilo inspiraciju za integraciju podcasta i medijskih alata u nastavu i školske aktivnosti.
Tečaj Zero Waste School u Valenciji
U okviru Erasmus+ akreditacije (Projekt 2024‑1‑HR01‑ka121sch‑000209703), učiteljice Matea Josić i Đurđica Culjak sudjelovale su na strukturiranom jednotjednom tečaju Zero Waste School u Valenciji, organiziranom od strane Teacher Academy Europassa. Tijekom pet dana edukacije razmjenjivale su iskustva i pristupe s kolegama iz Litve, Estonije, Rumunjske, Švedske i Irske, pod vodstvom predavača iz Italije.
Program je uključivao interaktivne radionice, digitalne terenske aktivnosti i igre, kao i upoznavanje s konceptima “degrowth” i “Zero Waste” te primjenjivim strategijama za smanjenje otpada u školama. Učiteljice su predstavile Eko‑školske aktivnosti svoje ustanove i nadahnule kolege za uključivanje u mreže poput FEE (Foundation for Environmental Education).
Osim edukativnog dijela, sudjelovale su i u kulturnom programu koji je obogaćivao iskustvo: razgled Valencije kroz povijesnu jezgru, posjet fundiranim objektima poput La Lonja de la Seda, Torres de Serranos, katedrale te futurističkom kompleksu City of Arts and Sciences. Uživale su i u interakciji s lokalnim okolišem kroz parkove, digitalne alate za određivanje biljaka te kreativne zadatke poput fotografiranja motiva vezanih uz 4R (Refuse, Reduce, Reuse, Recycle).
Ovo iskustvo pružilo je naših učiteljicama niz novih ideja, alata i inspiracije koje planiraju primijeniti u nastavi te zajedničkim eko‑aktivnostima naše škole — s ciljem poticanja održivosti i ekološke odgovornosti među učenicima.