Usustavljivanje sustava vrtića i škola bila je glavna tema stručno-znanstvenog međunarodnog skupa „Zajedno vrtići i škole” koji je 24. i 25. veljače 2025. održan u Hotelu „Matija Gubec” u Stubičkim Toplicama. Skup je ove godine održan treći put, uz najviše prikazanih primjera suradnje te s međunarodnim sudionicima i predavačima.

Skupu su ove godine nazočile Marija Malenica, pedagoginja naše Škole i Snježana Prusec – Kovačić, univ. mag. prim. educ., savjetnica.

Učiteljica Snježana Prusec – Kovačić drugog je dana skupa prezentirala  primjer dobre prakse pod nazivom „Kada četvrtaši u goste pozovu predškolce“.

Učiteljica je tijekom svog izlaganja naglasila da je polazak u prvi razred osnovne škole važan događaj i sasvim novo iskustvo u životu svakog djeteta i njegovih roditelja. Za što bezbolniji prijelaz djeteta iz vrtića u školu izuzetno je važna suradnja vrtića i škole. Istraživanjem je dokazano da dječja prilagodba na najranija školska iskustva imaju dugoročne posljedice na njihov kognitivni i socijalni razvoj (Aleksander i Entwisle, 1998; Aleksander, Entwisle i Horsey, 1997.) Što se tiče pripreme djece za školu potrebno je uključiti i roditelje. Neophodna je edukacija roditelja kroz tematske roditeljske sastanke ili edukativne radionice sa ciljem stvaranja što veće senzibiliziranosti roditelja za potrebe svojega djeteta već u vrtiću, kao i u novoj sredini, u školi.

Učiteljica je u  prikazu prakse prezentirala suradnju četvrtaša i predškolaca. Suradnja škole i vrtića planira se školskim kurikulumom na početku školske godine. Učiteljica zajedno s odgajateljicom isplanira posjet i tijek aktivnosti. Djeca iz starije vrtićke skupine upoznaju prostorije u školi, djelatnike, razred, školski pribor i udžbenike. Učenici četvrtog razreda za svoje male goste pripreme kraći umjetnički program te zajedno sudjeluju u likovnoj radionici. Cilj je stvoriti ugodno ozračje kako bi se budući prvašići osjećali sigurno i sretno. Učiteljica također planira tijekom svibnja održavanje roditeljskog sastanka s roditeljima budućih prvašića na temu: „Zrelost djece za polazak u školu.“ Upoznaje roditelje sa sposobnostima i vještinama koje dijete treba posjedovati pri upisu u školu.

Djeca, roditelji i učitelji trebaju međusobno steći povjerenje, prilagoditi se i razumjeti jedni druge tako da djeca zavole školu. Kada djeca imaju pozitivna iskustva o školi, prenose ih svojim roditeljima, koji tada više podržavaju školu. Prelazak djeteta iz vrtića u školu treba biti što „bezbolniji“, a o tome je upravo govorila učiteljica Snježana Prusec – Kovačić u prikazu dobre prakse.

Snježana Prusec – Kovačić, univ. mag. prim. educ., savjetnica.

/*** Collapse the mobile menu - WPress Doctor ****/ Skip to content