preskoči na sadržaj

Osnovna škola Vugrovec - Kašina

Login
Kontakti

Ivana Mažuranića 43

10362 Kašina

Tel.: 01/2055 - 035

E-mail: ured@os-vugrovec-kasina.skole.hr

Raspored zvona

MŠ Kašina

 

UJUTRO

POPODNE

1.

7.45 - 8.30

13.45 - 14.30

2.

8.35 - 9.20

14.40 - 15.25

3.

9.30 - 10.15

15.35 - 16.20

4.

10.25 - 11.10

16.25 - 17.10

5.

11.15 - 12.00

17.15 - 18.00

6.

12.05 - 12.50

18.05 - 18.50

7.

12.55 - 13.40

 

PŠ Vugrovec, Prekvršje, Planina

 

VUGROVEC

PREKVRŠJE

PLANINA

1.

7.45 - 8.30

7.45 - 8.30

2.

8.40 - 9.25

8.35 - 9.20

3.

9.35 - 10.20

9.35 - 10.20

4.

10.30 - 11.15

10.25 - 11.10

5.

11.20 - 12.05

11.15 - 12.00

6.

12.10 - 12.55

 
7. 13.00 - 13.45

 

Školski list Zmajček

 

Školski projekti

eTwinning škola

Eko škola

e-Škola

e-Dnevnik

Pratite nas...

Dabar

Brojač posjeta
Ispis statistike od 17. 11. 2009.

Ukupno: 607845
Ovaj mjesec: 1552
Ovaj tjedan: 249
Danas: 2
Virtualna škola

Obrazovanje

Sigurno na internetu

Red Button

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

Stručni skupovi

Ostalo

Novosti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Djeca s ADHD-om
Autor: Maja Dragija, 29. 11. 2010.

S vremenom sva djeca se opiru postavljenim im pravilima i zahtjevima. Djeca s ADHD-om sklona su takvom opiranju više od ostalih. Kako bi obuzdali neposlušnu, impulzivnu djecu bez stvaranja borbe snaga, roditelji moraju biti beskrajno strpljivi i dosljedni te kreativni u reagiranju na brze promjene situacija.

Evo nekih uobičajenih odgojnih problema s kojima se suočavaju roditelji djece s ADHD-om.


 
Tajne za bolju disciplinu – djeca sa ADHD-om
S vremenom sva djeca se opiru postavljenim im pravilima i zahtjevima. Djeca s ADHD-om sklona su takvom opiranju više od ostalih. Kako bi obuzdali neposlušnu, impulzivnu djecu bez stvaranja borbe snaga, roditelji moraju biti beskrajno strpljivi i dosljedni te kreativni u reagiranju na brze promjene situacija.

Evo nekih uobičajenih odgojnih problema s kojima se suočavaju roditelji djece s ADHD-om.

1. Moje dijete u potpunosti odbija raditi kako mu je rečeno
Ponekad roditelji i djeca dospiju u uzorak  u kojem dnevne obaveze i odgovornosti (npr. izrada domaće zadaće, priprema za odlazak na spavanje i drugo) postanu borba. U večini slučajeva dijete se na kraju usaglasi, međutim sukob ih ostavlja uzrujane i emocionalno istrošene.
Najbolji dugoročni izbor za izbjegavanje borbi snaga je u postavljanju rutina koje će pomoći djeci prolazak kroz dnevne zadatke povezane sa školskom aktivnosti i obiteljskim životom. Na primjer, roditelji moraju uspostaviti i nametnuti – smireno ali čvrsto – redovito vrijeme učenja za svako dijete. Ovo može potrajati tjednima dok dijete ne prihvati i počne pratiti dosljedno ovakve i slične rutine.

2. Moje dijete ne brinu posljedice
Bilo da je uskrata privilegije gledanja televizije, zabrana izlaska ili nešto drugo, posljedice djeluju najbolje kad su izrečene odmah nakon prekršenog pravila. Ako odgađate davanje posljedica, obezvrijedili ste njihov utjecaj na vaše dijete.

Posljedice trebaju imati realne vremenske granice: dovoljno duge da nauči lekciju ali dovoljno kratke da pruže djetetu priliku za korak dalje na pozitivne stvari. Jačina posljedica treba biti prilagođena prekršaju. Prekomjerno oštre posljedice potaknuti će vaše dijete na pobunu protiv pravila i vašeg autoriteta i pokrenuti više ljutnje i buntovništva.

3. Ne vjerujem ništa što mi dijete govori
Sva djeca ponekad lažu. Lažu mogu biti bezazlene («Nisam uzeo sestrin CD») ili mogu biti pokriće za kronične probleme («Učiteljica nam danas nije dala domaću zadaću»). Laganje je posebno zabrinjavajuće kada uključuje pitanje zdravlja i sigurnosti («Prazne konzerve piva u podrumu? Kakve prazne konzerve pive?»).
Za djecu s ADHD-om laganje je često mehanizam suočavanja premda je kontraproduktivno. Laž može biti način za opravdanje zaboravljivosti, za izbjegavanje kritike i kazne ili za izbjegavanje suočenja sa osjećajima krivnje i srama zbog stalno ponavljanih grešaka.
Prvi korak prije hvatanja u koštac s kroničnom neiskrenošću je pronalaženje razloga koji leže u njoj. Ako vaše dijete laže kako bi na primjer izbjeglo posljedice zbog neodgovornog ponašanja, vi morate više nadgledati takvo ponašanje i disciplinirati svaki čin neistine. Ako laže kako bi prikrio krivnju i sram, ohrabrite vaše dijete na iskrenost i pružite odgovarajuću pomoć da vaše dijete može prevladati sve što ga muči.

4. Moje me dijete ne shvaća ozbiljno
Može biti mnogo razloga zašto dijete ne poštuje vas ili vaša pravila. Da li su pravila jasna? Važna pravila trebaju biti napisana. Da li dijete odbija prihvatiti pravila zato jer ih smatra nepoštenima? U tom slučaju djetetove primjedbe i razlozi roditelja opravdavaju podrobniji razgovor.
Konačno, ako želite da se vaša pravila poštuju, morate ih primjenjivati dosljedno. To znači ne «zaboravljati» na njih ili ih ponekad obustaviti zato jer se osjećate krivima ili zato jer vas je dijete (ili supružnik) prisilio na to. Praznim prijetnjama žrtvujete vaš kredibilitet i potkopavate vaš autoritet kao roditelja.

5. Moje dijete na sve reagira pretjerano
Preosjetljivost je karakteristika ADHD-a. Ovu djecu neuspjeh obeshrabruje i uništava. Kritiziranje boli i probada do kosti. Dok većina djece može malo protestirati na discipliniranje, djeca s ADHD-om mogu reagirati sa intenzivnom ozlojeđenosti i ljutnjom. Discipliniranje jednog preosjetljivog djeteta postaje škakljivo kada djetetova reakcija može započeti treći svjetski rat.

Imajte na umu da kronično pretjerano reagiranje na disciplinu, naročito kada su prisutni intenzivni osjećaji ljutnje ili frustracije – ne mora biti rezultat ADHD-a. Da li dijete pretjerano reagira zato jer se osjeća kritizirano? Nevoljeno? Nesposobno? Bespomoćno? Da li su vaša očekivanja nerealno visoka? U nekim slučajevima kronična ljutnja može ukazivati na dječju depresiju ili bipolarni poremećaj.

6. Moje dijete me ne želi slušati
Da li postoji roditelj koji nije doživio nezainteresiratnost sina ili kčeri pri pokušaju ozbiljnog razgovora («tko si ti i zašto me gnjaviš sa time baš sad?»)? Ako razgovor uključuje temu o disciplini možete biti sigurnosti da vaša poruka nije prošla.

Ako vaše dijete redovito isključuje slušanje potrebno je da sami sebe preispitate. Da li ste postali prenegativni ili prekritični prema vašem djetetu? Da li ste previše usredotočeni na probleme a nedovoljno na rješenja? Da li razgovor pretvarate u seriju predavanja? Bez obzira koliko je staro vaše dijete može biti od pomoći ako ga uključite u proces određivanja kućnih pravila i reguliranja posljedica za njihovo kršenje. Dijete koje se osjeća uključeno u izradu obiteljskih pravila vjerojatno će ih češće poštivati.



Izvor: Mirjana Novak


[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju